Adama Mickiewicza cudem odnaleziony wiersz do nieznanej kochanki

Moja droga [tu przerwa]! Siedziałem lat siedem,
by w tym wierszu pomieścić: mą miłość i Ciebie.

Metrum dzielnie liczyłem, wymyślałem frazy
i tak kładłem akcenty, by wiersz był bez skazy.

Potem wersy łączyłem w najprzednie dystrychy,
wykreślałem przecinki i ciąłem spójniki.

Cały czas dla Cię-m pisał: nie jadłem, nie spałem
i panien też wcale-m nie chciał, choć-m przecież nie frajer.

* * *

W końcu take-m się napiął przy ostatnim rymie,
że zapomniałem całkiem, jak Ci jest na imię.

[X 2009]

2 responses to “Adama Mickiewicza cudem odnaleziony wiersz do nieznanej kochanki

  1. “Znalazłam” tę stronę przez przypadek i nie wiem czy dobrze kojarzę- Czy Ty Michale pochodzisz z Kacz?:)Jestem kuzynką Eweliny i rozmawiałam chwilę z Tobą na jej 18 urodzinach..choć nie mam do końca pewności czy Ty to Ty;)
    Poza tym strona jest bardzo ciekawa.
    Pozdrawiam!:))

  2. Cóż. Wiersz naprawdę ciekawy. Mickiewicz cierpiał lat siedem, pisząc w tym czasie do ukochanej. W tym czasie był jej wierny, a ona być może puszczała się z brudasami. Nie wiem, z jakiej przyczyny ta rozłąka, a być może również zwłoka popełniana w tym czasie przez Mickiewicza, jeśli był w stanie wtedy do niej przybyć. Czyni ukochanej wyraźny zarzut i ma pretensje o to, że nie zwraca na niego uwagi. Może źle rozszyfrowałem ten wiersz, nie wiem. Sam pomysł wcielenia podmiotu lirycznego w osobę Mickiewicza jest bardzo ciekawy.

Leave a Reply

